Oktober en November - Reisverslag uit Kingston, Canada van Rens Zwart - WaarBenJij.nu Oktober en November - Reisverslag uit Kingston, Canada van Rens Zwart - WaarBenJij.nu

Oktober en November

Door: Rens de Zwart

Blijf op de hoogte en volg Rens

21 November 2015 | Canada, Kingston

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een verslag heb geschreven, dus ik dacht laat ik er nog maar eens eentje maken voordat de laatste maand al weer ingaat.

Afgelopen periode heb ik weer veel leuke dingen mogen doen en meegemaakt. Ik ben nog met een reis naar Ottawa geweest voor een dagje. Dit is de hoofdstad van Canada en ligt op 2,5 uur van Kingston af. We hebben een rondleiding gekregen door het parlement en verder de stad bekeken. Een dag is wel genoeg voor Ottawa, want buiten het Parlement en een mall is er niet veel te doen in Ottawa.

In het weekend van Thanksgiving (10 oktober) ben ik naar Algonquin Park geweest. Dit is een erg groot natuurpark op zo'n 2,5 uur rijden van Kingston. Op vrijdagochtend zijn we met een groep van 14 personen naar het park gereden en kwamen daar rond de middag dan aan. Het weer was een beetje bewolkt en regenachtig die dag maar in het weekend zou het schitterend weer worden dus dat maakte niet zoveel uit. Eenmaal aangekomen bij onze accommodatie, zijn we eerst boodschappen gaan doen en hebben we 's avonds samen gekookt. We verbleven in een resort op 40 minuten van de ingang van het park waar je lekker kon barbequen of na een middag wandelen lekker de jacuzzi in kon, ook waren er overal plekken waar je een vuurtje kon stoken om 's avonds daar bij te gaan zitten. De zaterdag zijn we voor het eerst naar het park gereden wat er echt schitterend uitzag door al de verschillende herfstkleuren. We hebben die dag heel de dag gekanood wat echt schitterend was. Je zit op een een groot meer waar je af en toe eens wat mensen tegenkomt, maar voor de rest voelt het alsof je daar helemaal alleen bent. Ook het weer zat mee, aangezien we heel de dag geen wolkje aan de hemel gezien hebben. Zondag hadden we fietsen gehuurd om een fietstocht te maken. Op de weg naar de fietsenverhuur kwamen ook nog een Moose (eland) tegen. Ten slotte, hadden we op maandag een lange wandeling gemaakt. Dit was in het park en je zat de hele tijd in een dicht bos waarna je soms uitzichtpunten had over het hele park. Dit zag er heel mooi uit en precies zoals je het ook op fotos op internet ziet.

Twee weekjes hierna kwamen pa en ma al langs, ik was een beetje bang dat ze zich een beetje zouden vervelen hier in Kingston, aangezien er voor de rest niet heel veel te beleven is hier, maar uiteindelijk vonden ze het wel lekker om even een paar daagjes te relaxen en hebben ze nog heel wat dingen kunnen doen hier, aangezien ze geluk hadden met het weer. Het was wel gek om ze ineens hier op de stoep te zien staan, maar ook wel leuk en gezellig om ze alles te laten zien en dat ze ook meekrijgen hoe ik hier leef. Ze hebben dan ook op mijn verjaardag mee kunnen maken hoe Homecoming hier is. Dit is een dag die jaarlijks wordt georganiseerd om oude studenten weer terug naar Kingston te halen om hier te feesten. En het is dan ook letterlijk alleen maar feesten, 's ochtends om 9 uur gaat het eerste biertje open en rond een uur of 1 a 2 's nachts lig je weer in je bed, en dit alles op mijn verjaardag. Ik heb dan ook een hele leuke verjaardag gehad en heb pa en ma nog de mensen kunnen laten zien met wie ik eerder naar het Algonquin Park was geweest.

Het weekend daarna ben ik met 4 gasten naar Montreal gegaan voor een weekendje, aangezien ik daar maar een halve dag geweest ben toen ik aankwam in Canada. Toen dacht ik dat het niet een hele leuk stad is, maar uiteindelijk bleek het toch een mooie en gezellige stad te zijn. Hebben de Mont Royal "beklommen" waar we een schitterend uitzicht hadden over heel de stad. Ook hebben we het olympisch stadion van 1976 gezien, dit was wel leuk om te zien, alleen was het een beetje vergane glorie. Het stadion ligt ergens midden in een woonwijk en de meeste gebouwen zien er wat vervallen uit. Daarnaast hebben we ook de stad een beetje verkend.

Verder was het de periode na mijn verjaardag wat rustiger met school gelukkig. Op school gaat alles goed en merk wel dat er een verschil met punten geven is dan in Nederland. Zo doen ze hier niet moeilijk om een 9 te geven voor een bepaald verslag, terwijl in Nederland een 9 bijna onmogelijk is, aangezien er altijd wel ruimte is voor verbetering. Maar dit is ook wel erg fijn aangezien ik zo voor de meeste vakken op dit moment niet hele goede punten meer hoef te halen om het vak te halen. En aangezien ik alleen pass/fail heb voor mijn vakken maakt het ook niet uit wat ik hier als eindpunt haal voor de vakken.

Op dit moment is Bas er, wat erg gezellig is, en morgen gaan we naar een ijshockey wedstrijd van de Ottawa Senators waar ik erg veel zin in heb. Dinsdag vertrekt Bas 's ochtends vroeg alweer waarna ik een drukke periode met school heb, veel assignments die af moeten en presentaties die ik moet geven. Maar de tijd gaat erg snel aangezien ik nog maar 2 weken college heb en dan zit het er al weer op. Op 9,10 en 19 december heb ik dan nog tentamens en de 21ste komt Saskia al weer aan. Ik moet zeggen dat ik een erg leuke tijd hier heb, maar het ook wel een lekker gevoel vind dat het straks over is. Heb heel veel zin om samen met Saskia nog lekker drie weken te gaan reizen!

Groetjes uit Canada!

  • 21 November 2015 - 07:48

    Monique De Zwart:

    Hé Rens, leuk dat je even de tijd hebt genomen om dit stukje te schrijven.

  • 22 November 2015 - 19:03

    Lidwien:

    Rens, wat een mooie ervaring en fijn dat je het met je ouders en je broer kunt delen. Ook ik ben al een beetje aan het aftellen, maar vindt het super dat Sas en jij nog drie weken samen gaan genieten. Have fun en heel graag tot in 2016.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Kingston

Rens

Actief sinds 24 Sept. 2015
Verslag gelezen: 684
Totaal aantal bezoekers 1596

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 11 Januari 2016

Exchange Canada

Landen bezocht: